niedziela, 7 września 2014

Planowanie eksportu

Przed rozpoczęciem działań handlowych polegających na eksporcie wy branych produktów oprócz granice naszego kraju, wszystkie mniejsze firmy powinny w nieco dokładniejszy sposób określić przyszły rynek zbytu ichniejszym produktów. Jeśli przyszłe funkcjonowania posiadają obejmować eksport do Rosji i wysyłane tam towary miałyby wyszukać pokaźny rynek zbytu najbardziej skoncentrować się tylko i tylko na tym jednym kierunku.

Nie warto czy tez wręcz nie powinno się troszczyć się o szukanie innych rynków na jakąś większą skalę. Z pewnością nic nie stoi na przeszkodzie poszukać pomniejszych firm zainteresowanych nawiązaniem współpracy gdzieś w tym samym regionie. Umożliwi to na zniwelowanie potencjalnych strat w przypadku zerwania stosunków dyplomatycznych i zaprzestania działalności handlowej wśród tymi dwoma krajami. W sytuacji eksportu towaru na tereny Rosji innym alternatywnym rozstrzygnięciem jest dla większości firm handlujących z tym krajem również eksport na Ukrainę. Bliskie sąsiedztwo tych obu krajów , a ponadto wspólny i prawie że taki sam język to ważne przesłanki do poszerzania odbiorcy handlowego znajdującego się po naszej wschodniej granicy. Idąc dalej za ciosem i będąc należycie przygotowani logistycznie możemy pokusić się też o eksport do Kazachstanu. Posiadanie ogromnej wiedzy i doświadczenia , a oprócz tego szerokich rynków zbytu na własne towary jest jednym z zasadniczych kryteriów powodzenia w eksporcie zagranicznym wielu firm decydujących się na wprowadzenie tego rozwiązania w swoich działaniach. Jeżeli już nie posiadamy edukacji i doświadczenia dużo lepiej jest zrezygnować z planowanego eksportu towaru.

Więcej: Eksport.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz